SIAPA AKU JIKA AKU BERNASIB SEBEGINI

rumah yang usang


basikal usang


kurang berupaya


Assalamualaikum,
post ini bukan berniat untuk menghina sesiapa, tiada kaitan antara hidup dan mati.
aku sebenarnya ingin memanjatkan kesyukuran kehadrat illahi dengan kurniaan hidup yang diberikan.
aku bersyukur aku dilahirkan didalam keluarga yang sederhana, tidak susah, tidak juga senang.
aku diberikan kesenangan dalam hidup untuk diuji oleh ALLAH S.W.T dgn rezeki yang diberi kan supaya menguji ketaqwaanku terhadap-NYA. ya Allah murah kan lah rezekiku, ibubapaku, guru-guruku, rakan rakanku, permudahkanlah segala urusan mereka.
aku teringat kata kata Bill.Gates berbunyi begini
"its not your fault if you born poor, its your fault when you die poor"

semoga dengan post ini, membuatkan kita bersyukur dengan kurniaan-NYA


No comments:

Post a Comment